1) stabilizatory
2) mocowania stabilizatorów do nadwozia
3) łączniki stabilizatorów

00

1) Stabilizator jest łącznikiem między lewą i prawą stroną zawieszenia danej osi. Póki samochód jedzie na wprost po równej nawierzchni, nie odgrywa większej roli. Zabiera się natomiast do pracy, gdy karoseria zaczyna pochylać się podczas pokonywania zakrętu. Zadaniem stabilizatora jest ograniczenie tych przechyłów w celu poprawy precyzji prowadzenia oraz bezpieczeństwa jazdy.

2) Mocowanie stabilizatora do nadwozia. Są to najczęściej gumowe elementy mocujace drążek do belki zawieszenia badź nadwozia. Ich zużycie obiawia się stukami przy poprzecznych nierównościach nawierzchni.

3) Łącznik stabilizatora jest kluczowym elementem łączącym stabilizator z wahaczem lub z kolumną zawieszenia. Jego funkcja pośrednio sprowadza się do optymalnego prowadzenia kół samochodu po torze jazdy, a tym samym dbanie o przyczepność samochodu podczas pokonywania zakrętów oraz jazdy po nierównej nawierzchni. Za co odpowiada łącznik stabilizatora? Łącznik stabilizatora dba o to, by każde z kół przylegało do nawierzchni, spinając wahacze.