1) zawieszenia pneumatyczne
2) zawieszenia hydrauliczne
3) zawieszenia adaptacyjne
1) Zawieszenia pneumatyczne z założenia mają poprawiać parametry trakcyjne samochodu. Takie rozwiązanie zapewnia optymalną redukcję drgań i wstrząsów. Poprawiają zatem komfort jazdy. Dzieje się tak, ponieważ sprężony azot w elementach tłumiących jest niezwykle skuteczny w pochłanianiu nierówności nawierzchni. Niezaprzeczalną zaletą zastosowania układu pneumatycznego jest stały prześwit samochodu, niezależny od obciążenia. To sprawia, że rozwiązanie to jest szczególnie chętnie używane w autach typu kombi. Stały prześwit pozwala na bardziej przewidywalne zachowanie auta na zakrętach i mniejszy wpływ obciążenia na bezpieczeństwo jazdy. Poprawia to także aspekt wizualny użytkowania samochodu. Załadowane auto z przysiadającym tyłem wygląda mało atrakcyjnie – zawieszenie z elementami pneumatyki pozwala tego uniknąć.
2) Zawieszenie hydrauliczne - zamiast amortyzatorów stosowane są siłowniki hydrauliczne. Specjalna pompa napędzana energią elektryczną – zębata bądź tłokowa – wtłacza do nich olej. Aby taka konstrukcja była trwała i spełniła swoją rolę, niezbędne są wysokiej jakości przewody olejowe. Muszą one być bardzo wytrzymałe. Rolę zabezpieczenia pełnią bloki zaworów, a także specjalne czujniki wysokości. Pod wieloma względami ten rodzaj zawieszenia przypomina zawieszenie pneumatyczne. Zasadnicza różnica dotyczy elementów, które odpowiadają za odbieranie drgań.
3) Zasada działania układu ADAPTACYJNEGO ZAWIESZENIA Dynamic Chassis Control jest dość skomplikowana. Wykorzystuje on amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia, gdzie przepływ oleju jest regulowany, za co odpowiada elektronicznie sterowany zawór. To właśnie on otrzymuje dane na podstawie stylu jazdy, wybranego przez kierowcę profilu oraz warunków panujących na drodze. Jeśli zawór jest otwarty, tłumienie nierówności jest skuteczne, co przekłada się na komfort podróży. Jeżeli jego otwarcie jest niepełne, przepływ cieczy odpowiadającej za redukowanie wstrząsów jest kontrolowany. Przez to zawieszenie jest sztywniejsze, co redukuje przechyły nadwozia, ale sprzyja bardziej dynamicznej jeździe. Co istotne, system DCC występuje razem z układem wyboru profilu jazdy (Driving Mode Select). Ten z kolei umożliwia dopasowanie wybranych parametrów auta do upodobań i potrzeb kierowcy. Mowa tu o charakterze napędu, amortyzatorach oraz układzie kierowniczym. O wyborze profilu decyduje kierowca. Możliwości są naprawdę duże. Przykładowo w Skodzie Kodiaq są to tryby Normal, Eco, Sport, Individual i Snow. Pierwszy jest ustawieniem neutralnym, odpowiednim do zwykłej jazdy na asfaltowej nawierzchni. Tryb Eco to z kolei mniejsze zużycie paliwa, a Sport — większa dynamika. Tryb Individual dostosowany jest do stylu jazdy, biorąc pod uwagę ruchy kierownicą czy sposób operowania pedałem gazu, a tryb Snow przeznaczono do jazdy po nawierzchniach śliskich.